“Wederom bovenaan op het marketingplan.”

We bestede afgelopen jaar 1 volle dag per week online. Dat is meer dan een verdubbeling vergeleken met 10 jaar geleden. Daarbij komt dat de aantal bezitters van TV’s, gameconsoles en desktopcomputers nog altijd blijft dalen. Kunnen we echt nog vaker dan 120 keer per dag onze mobieltjes raadplegen?

Nog meer dan 1 keer per 12 minuten updates checken?

Jazeker! En dat gaan we in 2019 makkelijk voor elkaar krijgen. Deze stijging snoept namelijk steeds meer budget weg bij offline content. Unieke online content is een van de 3 punten bovenaan de marketingstrategie voor 2019.

Advertentiefobie?

Misleidende displaybanners op mijn favoriete blog tot vervelende video’s en GIFjes op de tijdlijn. Blijkbaar vonden we dat vervelend genoeg. Dat blijkt uit de immense stijgingen in het gebruik van de zogeheten Adblockers. Ook in 2018 stijgde de aantal adblock gebruikers met 30%. Ook het betalen voor apps zodat de advertenties weg blijven is stijgende. De opkomst van streamingsdiensten die lijken op Netflix en betaalde nieuwssites zoals FD zijn een goede indicator van deze advertentiefobie.

Ook in 2018 stijgde de aantal adblock gebruikers met 30%

Wat dan wel te doen met je content voor 2019?
Wederom de succesvolle social influencers sponsoren.
Sluikreclame in alle denkbare kanalen.
Viral video’s oftewel de nieuwe populaire aftakking daarvan “Fake News”. Laat jezelf meeslepen en ontroeren om een hartverscheurend verhaal. Wat nadat je het al 3 keer hebt gedeeld met lotgenoten helemaal verzonnen blijkt te zijn.

Addictive content?

De angst dat de nieuwe generatie een korte aandachtsspanne heeft is niet helemaal waar. We hebben deze aandacht gewoon weten te verdelen op meerdere media. We benchwatchen gemiddeld zo’n 2 tot 6 afleveringen op Netflix weg. In dezelfde tijd dat we 30 keer onze telefoons checken en gewoon een potje Fortnite spelen. Zo pakken we net de “belangrijkste” informatie mee en dan moeten we toegeven ‘de meest spraakmakende informatie’. Dus hoe langer je kunt streamen naar de ontvanger des te groter de kans dat er wat van je informatie blijft hangen. Maar ‘o wee’ als je content niet binnen 15 seconden de aandacht trekt.

‘And its gone’.

 

“IdeaVisible is uw content specialist voor video, websites en huisstijl.”