Welke social media kanalen ga je gebruiken?

Wij melden een merk altijd bij zeker 5 van de top 8 kanalen aan. De content om de campagne mee te beginnen bestaat daarvoor ook uit video’s, plaatjes en teksten. Naar wat promotieperiodes ontstaat een duidelijk beeld waar jouw klanten jou het liefst zien. Of waar eenvoudig de meeste conversie te halen valt.

“Zie hier de top 8 kanalen en de aantal gebruikers binnen Nederland”

We sluiten in veel gevallen de kanalen waar de leeftijdsgroep vrijwel niet te vinden is uit. Maar vaak sta je te kijken waar jouw klanten zich bevinden en in welke mate. Uiteindelijk zullen wat kanalen verdwijnen om alleen de effectieve kanalen over te houden. De best werkende kanalen voor het merk baseren we op de volgende punten.

  • De frequency van posten
  • De kwaliteit van de posts
  • Het verschil tussen de content van de concurrentie
  • Hoeveel tijd kost het om dit kanaal succesvol te onderhouden
“Uiteindelijk zullen alleen de kanalen over blijven die effectief zijn voor jouw merk.”

Wie maakt de social media content voor jouw merk?

Kwaliteit van content wordt steeds belangrijker in de zee van content wat dagelijks verschijnt. Een eigen team werkt altijd het beste maar mocht je hier de tijd en middelen niet voor hebben dan is het best uit te besteden. Bij IdeaVisible maken wij de complete content mix denk aan animaties, videoadvertenties, fotografie, brochures en natuurlijk social posts en banners. Maar mocht je dit intern kunnen houden denk dan aan het volgende dreamteam!

  • Een schrijver van creatieve content die jouw tone of voice wordt.
  • Een graphic designer die jouw visuele identiteit bewaakt.
  • Videoproducer en animator die onmisbare motion graphics kan ontwikkelen.

Dit is de kleinste inzet van teamleden met een enorme capaciteit aan creativiteit.

“Zet je hier 3 toppers neer dan kan je social content plan niet meer stuk.”

Doelen stellen voor je social content plan.

Heb je je kanalen en je team klaar dan wordt het tijd om doelen te bepalen en je content kalender in te richten. Het onderscheid in de volgende soort doelen mag niet vergeten worden.

  • Zakelijke posts: Dit zijn bijvoorbeeld posts die je product verkopen of je merkbekendheid verbeteren.
  • Social posts: Dit zijn bijvoorbeeld posts die je meer volgers, reacties en/of shares opleveren.

Je volgers zullen het namelijk niet waarderen als je nooit met wat anders interessants komt dan jezelf promoten.

“80% social posts en 20% zakelijk is een gebruikelijke verhouding.”